10 نکته برای مقابله با ناکامی و رسیدن به موفقیت

10 نکته برای مقابله با ناکامی و رسیدن به موفقیت

ناکامی یک تجربه ناراحت کننده است که تقریبا همه ما آن را در زندگی تجربه کرده ایم. این درست است که ما نمی توانیم شرایط را کنترل کنیم که آیا اتفاقات سخت در زندگی مان رخ دهند یا نه، اما تا حد زیادی میتوانیم نحوه واکنشمان به این اتفاقات را کنترل کنیم. تا زمانی که یاد نگیریم با روشهای سازگارانه به آنها پاسخ دهیم، ناکامیها بر ما غلبه میکنند و در ابتدا باعث خشم مان میشوند سپس انگیزهمان را میگیرند و ما را از حرکت به سوی آینده باز میدارند. در نهایت سلامت روان ما را به خطر میاندازند. از نظر روانشناختی مهمترین کاری که باید بعد از تجربه شکست انجام داد، درک چگونگی تاثیر آن بر احساسات، افکار و عملکرد است. معمولا ناکامی در وهله اول باعث بروز خشم در افراد میشود که این خشم به علت برآورده نشدن انتظارات بوجود می آید.

اینفوگرافیک رسیدن به موفقیت

ممکن است یادگیری نحوه مقابله با ناکامی زمان بر باشد اما راه های سالمی برای غلبه بر احساس شکست وجود دارد. توسعه مهارتهای مقابله ای، درگیر شدن در فعالیتهای بدنی و صحبت با یک متخصص روانشناس ابزارهایی هستند که میتوانند به شما در مدیریت بهتر ناکامی کمک کنند. بطور کلی ناکامی به دنبال اهداف یا انتظارات برآورده نشده به وجود می آید. این موضوع میتواند مربوط به چیزی باشد که برای آن زمان و تلاش زیادی صرف کرده اید. همچنین ممکن است ناشی از چیزی باشد که تصور میکردید یا انتظار داشتید به نفع شما باشد اما نشده. صرف نظر از منبع آن، مقابله با ناکامی شما در تلاش برای داشتن یک زندگی سالم و مثبت، مهم است.

مقابله با ناکامی

10 نکته برای مقابله با ناکامی

1. از لحاظ جسمی فعال شوید

یکی از مؤثرترین راه ها برای کاهش ناکامی، فعال شدن است. سعی کنید دویدن، انجام برخی کارهای جنبشی و شنا کردن را امتحان کنید. هر فعالیتی که ضربان قلب شما را بالا می برد، می تواند به شما در رفع خشم حاصل از ناکامی و انرژی فروخورده تان کمک کند. در صورتی که شرایط سلامتی داشته باشید که ورزش را منع نکند، این فعالیت ها نه تنها سالم و مفید هستند، بلکه می توانند ذهن شما را از آنچه که باعث می شود احساس غمگینی کنید دور کند.

2. هر آنچه اتفاق افتاده را یادداشت کنید

آنچه را که احساس می کنید و با آن سروکار دارید را بنویسید. این کار به ویژه زمانی مفید است که نمی دانید چرا اینقدر مشغول هستید! بسیاری از اوقات، افراد در نتیجه افکار نادیده گرفته شده خود دچار مشکلات عاطفی می شوند. ناکامی شما ممکن است مجموعه ای از عوامل به ظاهر بی اهمیت باشد. نوشتن در مورد وضعیت، علائم جسمی و تجربیات عاطفی می تواند تا حد زیادی به تسکین احساس ناکامی کمک کند. همه افکار خود را همانطور که به وجود می آیند با قلم و کاغذ پردازش کنید.

3. با یک دوست قابل اعتماد صحبت کنید

دوستان شما می توانند یک سیستم پشتیبانی قدرتمند باشند. زمانی که به مکانی امن برای پردازش یا تخلیه ناراحتی خود نیاز دارید، با آنها تماس بگیرید. توجه داشته باشید که همه دوستان برای این کار مناسب نیستند. برخی افراد به سختی با شما موافق هستند و احساس ناامیدی را تداوم می بخشند. در حالی که اعتبار سنجی خوب است، اما از دوستی که دیدگاهی منحصر به فرد ارائه می دهد، سود بیشتری خواهید برد.از دوستانی که شما را قضاوت می کنند پرهیز کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: سازگاری و انعطاف پذیری: 12 راه برای تقویت انعطاف پذیری!

4. مدیتیشن را تمرین کنید

راه های زیادی برای مدیتیشن وجود دارد. این ممکن است شامل خواندن متون مذهبی، تلاش برای تثبیت خود با زمین، یا تمرکز بر تنفس خود باشد. به هر حال تمرین را انتخاب کنید، مدیتیشن برای خشم و ناکامی فواید زیادی دارد. زمانی که احساس ناکامی و شکست می کنید، مدیتیشن به شما امکان می دهد دوباره تمرکز کنید و از اقدام تکانشی اجتناب کنید. به علاوه، علائم فیزیکی را که گاهی اوقات با خشم همراه است کاهش می دهد.

5. تنفس شکمی را انجام دهید

ذهن آگاهی شامل کاهش سرعت، برای تمرکز بر لحظه حال و احساسات فیزیکی اطراف شما است. تنفس شکمی یک تمرین تمرکز حواس بسیار مفید است. برای شروع، در وضعیتی آرام و ثابت بنشینید یا بایستید. به آرامی از طریق بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید. فقط روی باز کردن شکم خود تمرکز کنید تا در چند نفس اول نفس بکشید و قفسه سینه خود را ثابت نگه دارید. قرار دادن یک دست روی شکم و یکی روی سینه ممکن است کمک کند.بعداً، تنفس را با قفسه سینه بعد از شکم ادغام کنید. چند بار به طور کامل دم و بازدم کنید.

ناکامی

6. کاری را انجام دهید که شما را شاد کند

وقتی ناکامی خیلی شدید به نظر می رسد که نمی توان مستقیماً به آن پرداخت، حواس پرتی میتواند در کوتاه مدت کمک کند. کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید، مانند گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم یا خواندن کتاب. این می تواند به شما کمک کند تا از احساس استرس و فشار زیاد دور شوید و به شما این امکان را می دهد که بعداً با ذهن بازتر به آن موقعیت بازگردید. با این حال مراقب باشید که دائماً خود را از موقعیت های ناراحت کننده منحرف نکنید که عادت اجتناب را ایجاد می کند و می تواند منجر به نتایج منفی شود.

8. به دنبال راه حل باشید

هنگامی که ناکامی رخ می دهد، تمایل داریم که به بی انصافی یا بی عدالتی آن توجه کنیم و غرق شدن درعصبانیت و ناراحتی آسان است. اما سعی کنید شرایط را به عنوان یک تجربه یادگیری یا فرصتی برای حل یک مشکل، در چارچوب مجدد قرار دهید. به جای نگاه کردن به مسائل موجود، به دنبال راه حل آنها باشید. ممکن است دلیل درست نشدن کارها را کشف کنید و راه های بهتری برای موفقیت در آینده شناسایی کنید. حتی ممکن است راهی برای اصلاح وضعیتی که اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنید پیدا کنید.

9. انتظارات خود را بررسی کنید که آیا واقع بینانه هستند؟

گاهی اوقات همه چیز آنطور که فکر می کردید پیش نمی رود. این بدان معنا نیست که دنیا علیه شما کار می کند. احتمالاً به این معنی است که انتظارات شما غیر واقعی بوده است. بررسی انتظارات غیرواقع بینانه ای که در وهله اول داشتید می تواند یکی از بهترین راه ها برای مقابله با ناکامی باشد.

10. با یک روانشناس صحبت کنید

رواندرمانی در هنگام مواجهه با ناکامی می تواند بسیار سودمند باشد. می تواند مهارت های مقابله ای موثر را به شما بیاموزد و به شما در درک برخی از دلایل اساسی ناکامی و همچنین اینکه چرا می تواند چنین تأثیری بر زندگی شما داشته باشد کمک کند. بسیاری از افرادی که احساس ناکامی می کنند یا نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند، از خود می پرسند: آیا من واقعاً به درمان نیاز دارم؟ درمان می تواند منجر به تغییرات سودمند درازمدت شود که ناکامی و سایر احساسات استرس زا را کاهش می دهد.

رسیدن به موفقیت

آیا رواندرمانی Psychotherapy میتواند به افراد کمک کند تا با ناکامی مقابله کنند؟

کنار آمدن با ناکامی ممکن است دشوار باشد، اما راه های مثبت زیادی برای کنترل این احساس و حرکت به جلو وجود دارد. روی چیزهایی تمرکز کنید که به شما امکان می دهد راه خود را هموار کنید و به طور منطقی به موقعیت رسیدگی کنید. البته، اگر ناکامیشدید شد یا چیزی بیشتر از آنچه که تحمل دارید اتفاق افتاد، حتما با یک متخصص روانشناس صحبت کنید. رواندرمانی Psychotherapy نه تنها به شما در مدیریت و غلبه بر ناکامی ها کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا دلایل اصلی این احساسات را نیز مشخص کنید. همه به طور بالقوه می توانند از درمان سود ببرند، زیرا آنها را به ابزارهای مورد نیاز برای مقابله با احساسات ناراحت کننده مجهز می کند و بهزیستی را ارتقا می دهد.

منابع: cadabamshospitals.com و choosingtherapy.com

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(4 رای)
افزودن نظر:
captcha
آدرس
واتس اپ