درمان شکست عشقی و 7 راه غلبه بر آن

درمان شکست عشقی و 7 راه غلبه بر آن

وقتی عشق محو میشود و آن شخصی را که فکر میکردید برای همیشه کنارتان می ماند را از دست میدهید، چگونه میتوانید بر این شرایط غلبه کنید و به زندگی خود ادامه دهید؟ رها کردن رابطه و ادامه دادن به زندگی یعنی شکست عشقی، بدترین بخش یک چرخه رابطه است. زیرا میتواند احساسات منفی زیادی را در شما ایجاد کند؛ غم و اندوه، تنهایی، افسردگی و خیلی چیزهای دیگر. در این مقاله نکاتی را به شما ارائه میدهیم که کمکتان کند چگونه بر کسی که عمیقاً دوستش دارید، اما او را از دست داده اید، غلبه کنید و به زندگی خود ادامه دهید. اما قبل از رسیدن به آن، اجازه دهید ابتدا مشخص کنیم که چگونه و چرا از دست دادن یک نفر و در واقع تجربه شکست عشقی میتواند بسیار دردناک باشد. قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه با آن کنار بیایید، باید احساسات خود را درک کنید.

درمان شکست عشقی

7 قدم برای غلبه بر شکست عشقی:

1. اگر نیاز است، پس از شکست عشقی اندازه یک رودخانه گریه کنید

شما اجازه دارید که غمگین شوید، گریه کنید و احساس درد کنید. یک رابطه شکست خورده چیزی نیست که شما بتوانید راحت و سریع آن را کنار بگذارید. گریه کردن ذهن و بدن شما را تسکین می دهد؛ زیرا این روش، راهی برای رهایی از استرس است. اگر احساسات خود را بیرون ندهید، ادامه دادن برای شما دشوارتر خواهد بود. مهم است که احساسات خود را بشناسید و روی آنها کار کنید تا درون تان خفه نشوند و به جاهای دیگر تکثیر نشوند. با این کار میتوانید الگوهایی را انتخاب کنید که احساسات شما را تحریک می کند و سپس تلاش های مناسب را برای اجتناب از این محرکها انجام دهید.

وقتی گریه شما تمام شد، احساس خود را به صورت ذهنی یادداشت کنید. احتمالاً متوجه خواهید شد که سبک تر شده اید و در حالی که ممکن است فوراً احساس شادی نکنید، احتمالاً با وجود مشکلاتتان، آرام تر شده، اضطراب کمتری خواهید داشت و آماده حرکت به جلو خواهید بود. سعی کنید این احساس را حفظ کنید و به خود اجازه دهید در صورت نیاز گریه کنید.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین و رایگان میزان عشق و دوستی

2. افکار و احساسات خود را تصدیق کنید

شما باید خودتان را بهتر درک کنید و بهترین راه برای انجام این کار این است که احساسات خود را بپذیرید. احساسات خود را به رسمیت بشناسید و سپس سعی کنید آنها را درک کنید. افکار و احساسات شما بخشی از وجود شما هستند و به دلایلی وجود دارند. وقتی احساسات خود را از این طریق بپذیرید، به آرامش ذهن و بدن شما کمک می کند. حتی اگر افکار خود را در یک دفتر بنویسید بسیار کمک خواهد کرد تا بتوانید دیدگاه بهتری درباره آنچه اتفاق افتاده است به دست آورید.

3. درک کنید که دیگر نمیتوانید کاری در مورد آنچه که گذشته، انجام دهید

طبیعتا پس از جدایی یا از دست دادن یکی از عزیزانتان، احساس ناتوانی خواهید کرد، اما این اشکالی ندارد. شما باید بپذیرید که اتفاقات رخ داده است و دیگر نمی توانید کاری برای تغییر آنها انجام دهید. تنها کاری که اکنون می توانید انجام دهید این است که بفهمید چگونه دوباره شاد باشید. هرچه بیشتر با این واقعیت مبارزه کنید که چرا رابطه تمام شده است، احساس بدتری خواهید داشت. اگر به مقاومت در برابر جدایی ادامه دهید، نمیتوانید بهبود یابید. فقط در صورت پذیرش این جدایی، شروع به التیام و به دست آوردن قدرت عاطفی خواهید کرد که در نهایت منجر به شادی خواهد شد.

غلبه بر شکست عشقی

4. اگر هنوز نمیتوانید آن شخص را ببخشید، حداقل خودتان را ببخشید

مطمئناً بخشیدن می تواند سخت باشد، به خصوص اگر به پایان رسیدن رابطه، تقصیر طرف مقابل باشد. اما مواقعی نیز وجود دارد که از اینکه نتوانستید جلوی اتفاقات را بگیرید، احساس گناه میکنید. در این صورت ابتدا باید خودتان را ببخشید و بفهمید که همه چیز خارج از کنترل شما بوده است. برای بخشیدن خود به خاطر هر نقشی که ممکن است در این جدایی بازی کرده باشید، یا برای هر کاری که ممکن است انجام داده باشید که در نهایت شریک زندگی تان را از خود دور کرده است، بهتر است به خاطر داشته باشید که همه ما در هر لحظه کاری را انجام می دهیم که احساس می کنیم درست است.

هر کاری که انجام دادید (یا ندادید) در آن زمان بهترین اقدام به نظر می رسید. اگر می دانستید کاری که انجام می دهید برای شما یا شریک زندگیتان مشکل ایجاد می کند، احتمالاً این کار را نمیکردید. پس فقط آنچه را که از اعمال خود آموخته اید به خاطر بسپارید.

پیشنهاد میکنیم انجام دهید: تست آنلاین و رایگان دوام رابطه

5. هر وقت آماده بودید، به خودتان اجازه بهبودی دهید

قبل از شروع حرکت باید همه چیز روشن باشد. از خود بپرسید «آیا من برای ادامه کار آماده هستم؟». تا زمانی که در نهایت تصمیم قطعی نگیرید که میخواهید آنچه اتفاق افتاده را رها کنید و به زندگی ادامه دهید، نمیتوانید اینکار را انجام دهید. هنگامی که آماده شدید، هر روز زمانی را برای مراقبت از خود اختصاص دهید. کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می برید؛ مانند دویدن، باغبانی یا مدیتیشن. این کار به شما کمک میکند تا در مراقبت از خود مشارکت کنید و به بهبودی شما از شکست عشقی کمک می کند. سپس اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که از روند بهبودی شما حمایت میکنند و به شما احساس خوبی نسبت به آینده تان میدهند.

شکست عشقی چیست

6. گذشته را فراموش کنید و بر زمان حال تمرکز کنید

از شکنجه کردن خود با «چه می شد؟» و «اگر فقط…» دست بردارید. زیباییهای اطراف خود را ببینید و از چیزهایی که زندگی هنوز برای ارائه به شما دارد قدردانی کنید. ذهن آگاهی را با پذیرش لحظه حال بدون قضاوت و زندگی نکردن در گذشته یا آینده تمرین کنید. تمرکز بر لحظه حال می تواند به شما کمک کند تا برای چیزهایی که در زندگی تان به خوبی پیش می روند، قدردانی کنید. همچنین میتواند به شما کمک کند که ببینید این رابطه بخشی از وجود شما بوده است، اما شما را تعریف نمیکند.

7. منتظر آنچه در آینده ممکن است برایتان روی دهد باشید

هر اتفاقی دلیلی دارد و رابطه شما می توانست به هر دلیلی به پایان برسد. ممکن است در آینده یک رابطه جدید و شادتر در انتظار شما باشد و این یعنی اینکه ممکن است یک موهبت پنهان در جدایی شما وجود داشته باشد. زمانی را برای خود اختصاص دهید و برای اینکه می خواهید آینده تان چگونه باشد برنامه ریزی کنید. این میتواند به شما کمک کند آینده ای را شکل دهید که دارای فرصتهای جدید زیادی است.

دوری از شکست عشقی

غلبه بر شکست عشقی و ادامه دادن به زندگی، فرآیندی نیست که بتوانید یک شبه انجام دهید. این کار آسان نیست و هرگز نخواهد بود. اما شما باید به مبارزه ادامه دهید. مهم نیست که چقدر سخت و دردناک باشد، باید روی موضع خود بایستید و به خودتان فشار بیاورید تا بهتر شوید. امیدواریم نکات و رهنمودهایی که ارائه دادیم بتواند به شما کمک کند تا بر شکستی که تجربه کردید، غلبه کنید. اگر می خواهید بیاموزید که چگونه خود را بیشتر دوست داشته باشید و چگونه روی خود سرمایه گذاری کنید تا فرد بهتری باشید، هر کاری که برای شما مناسب است را انجام دهید. زندگی را جشن بگیرید، حتی بعد از دردناک ترین دلشکستگی ها.

منبع: happierhuman.com

خیلی بد بد متوسط خوب عالی
(1 رای)
افزودن نظر:
captcha
آدرس
واتس اپ